Omega-3

Více než normální vývoj mozku.

Omega – 3 / PUFA (polyunsaturated fatty acids) patří do skupiny polynenasycených tuků. Jsou esenciální, tělo je nemůže syntetizovat, a do těla se musí dostávat prostřednictvím stravy. Nejúčinnější Omega-3 jsou:
• kyselina eikosapentaenová (EPA)
• kyselina dokosahexaenová (DHA)

Zdrojem DHA a EPA: ryby žijící ve studených vodách (např. losos, makrela, tuňák….).
Funkce DHA :
• správný vývoj a funkce mozkové tkáně
• správná funkce buněčných stěn, nervové přenosy v mozku, vývoj sítnice a správná funkce oka
• vývoj imunity, srdečního a cévního systému
• významná role při procesu zapamatování si
• je potřebná pro správný mentální vývoj a funkce Funkce EPA :
• podílí se na transplacentárním přenosu DHA a její správné absorpci buňkami plodu
• podporuje snížení hladiny „ špatného“ cholesterolu ( LDL )
• působí protizánětlivě
• snižuje viskozitu krve a ovlivňuje kvalitu a pružnost cév

Omega – 3 působí příznivě na metabolismus tuků, jejich přísun vede ke zlepšení stavu glukózové tolerance, zlepšení stavu inzulinové rezistence a poklesu lipémie – hladiny triacyglycerolů v krvi. Těhotné a kojící by měly dbát na dostatečný přívod DHA a EPA .Jsou velmi důležité pro růst a vývoj plodu, vývoj centrální nervové soustavy a sítnice plodu. Ovlivňují délku těhotenství, což působí příznivě na matku i plod.

Zdroj: www.webovastranka.cz, Odborná publikace – Jméno Příjmení, 2018

Vhodné a nevhodné složení 
stravy pro těhotné